Ta kostnaden med en konferanse

Posted by admin on April 27, 2015
Uncategorized

Som en tidligere bedriftseier ønsker jeg å komme på banen med et aldri så lite råd. Ta deg råd til å arrangere eller dra å en konferanse med dine ansatte. Dette vil både de og du nyte godt av og selv om det kan koste litt penger så finnes det løsninger for dette også.

Jeg skal være helt kort om dette og bare gi noen kjappe årsaker til at dette er en investering man bør gjøre. Jeg bruker ordet investering ettersom det er akkurat dét det er. Du investerer i trivsel og du investerer i inspirasjon. Du investerer også i faglig kunnskap, selv om dette etter min mening ikke er det aller viktigste. Det er rett og slett en bonus. Å tilby dine ansatte en arena de kan møtes på utenom arbeid er veldig viktig og noe du kommer til å få igjen for. Det er faktisk slik at bedrifter som er ‘kjipe’ med sine ansatte garantert vil ha større gjennomtrekk.

Å bli tatt vare på å gitt noe ekstra fra tid til annen er viktig for alle ansatte og det viser at man blir tatt vare på og satt pris på. Dette kan man ikke veie opp i kroner og ører, men du kan veie deg opp i hengivenhet, lojalitet og innsats. Det handler om å få dine ansatte til å ‘gå den ekstra milen’! Dette skal man naturligvis forvente uansett, men vi vet alle hvordan menneskesinnet fungerer. En smule motivasjon og premiering inni mellom er aldri feil, og det er med på å gi hele laget en boost. For det er det man her, for å bruke en fotballmetafor. Du er manageren og de ansatte er laget. Det nytter ikke med stjernespillere så lenge ikke systemet rundt laget fungerer.

I en slik sammenheng vil konferanser og kurs gi en naturlig mening.